Na letošním Conci (k události se můžete připojit i na facebooku), který se koná 13. – 16. srpna v Brně, bude i larpová a RPG linie. Více informací o níže představených larpech najdete v larpové databázi.
UPOZORNĚNÍ: Abyste se mohli zúčastnit larpu či RPG, musíte být přihlášeni na samotný Conec. Platí se vstupné na con, larp/RPG je zdarma 🙂
Nyní k samotným aktivitám…
Larp, který vytvořil Vojta Vrba, je vhodný do hospody, což mluví samo za sebe. Staňte se více či méně oblíbenými bohy a připojte se k hodokvasu.
Ani sami bohové
Alternativní, nevážná, pseudorealistická larpohra, hrající si s motivem lidskosti bohů literárně známých i neznámějších. Je vhodná pro trénink improvizace, jako odreagování od vážnějších záležitostí i jako příležitost hráčů někde se najíst.
Další uvaděč, Daniel Khelben Bohovic, si připravil dvě hry. První z nich je překlad larpu
Všechny prezidentovy zombie.
Vítejte do Spojených států amerických, centra moci ve svobodném světě. Tento larp se zaměřuje na schůzku prezidenta Spojených států a skupiny jeho nejvyšších poradců. Diskutují nad nepříjemným vývojem situace, kterou se zdá být „výskyt zombií na Jihu“. Zapomeňte na Romera a vúdú, protože Zombie mohou být mnohem nebezpečnějším nepřítelem uvnitř Bílého domu než když pojídají řidiče na legendární dálnici 66. Vyzkoušejte si tedy ochutnávku neotřelého politického jednání nad netradičním neživým problémem, před který jsou vrcholní politici postaveni.
Katka Šťastná ve spolupráci s Filipem Kalčíkem vytvořila larp:
Třetí pečeť
Třetí pečeť je komický komorní larp inspirovaný četnými fantasy a pohádkovými příběhy a také hrami jako Dungeon Keeper II. a Dračí doupě.
Staňte se jednou z příšer zaměstnaných v podzemí Pána Solferna. Pohodlně se u nás usaďte, protože se odtud jen tak nedostanete. Podzemí bylo před několika generacemi neprodyšně zapečetěno mocným kouzlem. Buďte třeba vlkodlakem, který by nejradši šel do důchodu, šotkem revolucionářem, který protestuje proti útlaku svých bratrů a sester, sukubou, která nemá koho svádět, drakem, který má zakázáno chrlit oheň, nebo stydlivým nekromantem, který si rozumí jen s mrtvými a netrpělivě čeká na novou mrtvolu.
V druhém Khelbenově larpu se budete moci vžít do role organizátorů conu v larpu
Kostky smrti.
Detektivní hororový larp s prvky nadpřirozena. Speciální host conu byl zavražděn, jeho tělo právě objeveno jedním z organizátorů, policie je na cestě a za tři hodiny je potřeba otevřít brány fanouškům. V této situaci se ocitáte a je na vás, abyste objevili, kdo je vrahem a zachránili svou celoroční práci.
Jménem republiky se kdysi soudilo, mučilo, vraždilo. Vážný larp s vážným tématem bude uvádět jedna z autorek, Marťa Drabinová. Spoluautorkou je Vendula Borůvková.
Jménem republiky
Padesátá léta 20. století. Československá socialistická republika. Éra stalinismu, kolektivizace a politických procesů. Strach. Násilí fyzické i psychické. Úzkost. Bezpráví. Bezvýchodnost. Ponížení. A zase strach…
Scénovaný larp o čtyřech částech z let 1952 až 1963, napsaný na motivy osudů politických vězňů a jejich rodin. Hra o tom, jaké to je, když vám pod okny postávají pánové v černých kabátech, když se vám vyhýbají lidé na ulici a když vás vyslýchá monstrum…
Může stát, že budete nad ránem rozjímat nad více či méně filozofickými tématy, nad nesmrtelností chrousta a nad smyslem toho všeho. Budete-li mít náladu, Godricův larp o duších v pěti scénách je ten pravý.
Výstup na Ouranos
V tomto larpu budete hrát duši, která se dostává do různých situací a setkává se s jinými dušemi. Taková duše je určitá esence člověka, která nenese nezbytně nutně jeho intelekt nebo celkovou osobnost, ale ztělesňuje určité zaměření, určité klíčové vlastnosti, určitý éthos a určitou platónskou formu, kterou člověk naplňuje.
Zbytek toho, co dělá člověka, získá duše až po vtělení. Duše je z povahy nesmrtelná, ale těla jsou smrtelná, a proto se duše může vtělit i do různých těl. Různé životy duši mění a utvářejí, ale duše si nezbytně nenese konkrétní znalost jednotlivých životů – i když vhodné věci můžou způsobit pocit rozpomenutí se a silného deja vu.
***
Na Conci bude i linie RPG. Čekají na vás rozličné systémy a světy, z nichž si zaručeně vyberete.
V pátek odpoledne (a rovněž i v sobotu) je se svými příběhy připraven Tomáš Mareš. Představte si těžce byrokratický cyber-postapo-punkový svět Shadowrunu… a teď si představte příběhy, které se odehrávají v Brně. A pak si to spojte. Poválečné město procházející masivní rekonstrukcí, v okolí jsou zamořené oblasti s výskytem parazvířat. Čeká vás nezřízené zabíjení ve stylu safari, vlaková loupež jako na divokém západě… ehm, východě – nebo staré dobré odstranění nepohodlné osoby. Prostě Brno.
Tomáš nabízí ke hraní více příběhu, jen dva se nám vlezly do programu, ale lze se domluvit s GM a zahrát si, co hrdlo ráčí.
Kdo nerecykluje, nevyhraje: odstranění nepohodlné osoby
Safari bez hranic (doufejte že ne i bez munice): není co dodat 😉
Díže plná houstnoucích lokomotiv: vlaková loupež
S čerty nejsou žerty, ale s hlavonožci ano: magické pletky; hráči budou muset vypátrat a infiltrovat magickou sektu a posléze i překazit vyvolání mimozemského hlavonžčího boha…
A hlavně supernenápadně, jo, tak to říkal: průmyslová špionáž; tým musí vniknout do střeženého průmyslově vědeckého komplexu
Überdestruktivní em,ó: domino průsak ožehavé informace, který musí být zastaven
Aneb jak si hrát na profíky; jen pro ty bez svědomí: kontrakt na přepravu osoby, informace minimální, peníze o to lepší a je jen jedna podmínka – za každou cenu doručit balíček nepoškozen
Jakub Boubaque Maruš vás v pátek večer v rámci Příběhů Impéria zavede do viktoriánské Anglie, kde právě probíhá Vzpoura automatonů – tak se mluví o současné situaci v Londýně, kdy jedna z továren George Whiatta, tvůrce lidem podobných strojů, vyhnala všechny lidské dělníky a stroje teď terorizují i blízké okolí. Skupina odvážných dam a gentlemanů se rozhodne učinit tomu přítrž. Příběhy Impéria jsou RPG ve viktoriánském prostředí s příměsí magie a steampunku. Budeme se soustředit víc na příběh, který hráči společně vytvoří, než na hody kostkami.
V systému Dračí doupě 2 se můžete vydat do Mrtvého mlýna. Staňte se jedním z dobrodruhů, které si rychtář městečka Loměnčí najal na zahnání strašidel z nedalekého mlýna. Ať už se ale chystáte do mlýna kvůli vidině stříbra nebo máte vlastní důvody, vězte, že to nebude jednoduché. Tarijské Záhvozdí, do nějž je hra zasazena, je totiž divoký kraj, který skýtá mnohá překvapení. Vaším průvodcem bude Jirka Maugir Vinklář.
Ve Fiascu, které vede v sobotu odpoledne Robert Zob Stárek, jsou vypravěčské pravomoci rozděleny mezi všechny hráče a tím pádem je vhodný pro lidi, kteří rádi improvizují a aktivně se na příběhu podílejí. Důraz je kladen na postavy a jejich vztahy a jedna z klíčových herních mechanik je, že se vždycky něco strašným způsobem pokazí… A že bude co: nepříliš vzdálená budoucnost, lidstvo umí cestovat vesmírem, megakorporace toho využívají a soutěží mezi sebou o to, kdo si uzme větší část nově nalezených zdrojů. Jenomže chamtivé megakorporace nejsou to jediné slizké a hladové, co na vás v temném vesmíru číhá… Sci-fi setting se inspiruje vetřelčími filmy a celé prostředí paroduje a ohýbá tragikomickým způsobem, který je Fiascu vlastní.
V Apocalypse World se s Jade Soturi podíváte do bezútěšného postapokalyptického světa… Nebo není tak bezútěšný, depresivní a zaprášený?
Nikdo už neví, jak k tomu došlo nebo proč. Možná to ani nikdo nikdy nevěděl. Ti nejstarší stále mají vzpomínky z dětství: města v plamenech, hroutící se společnost a pak její pád, rodiny zoufale se snažící prchnout a podivné noci, za kterých žhnoucí obloha svým krvavým svitem měnila noc v den. Svět už není jako býval. Rozhlédni se kolem sebe: nedá se přehlédnout, že už není jako býval. Rozhodně ne. A pak zavřeš své oči a otevřeš svou mysl: něco je špatně. Na hranicích vnímání je cosi kvílícího, všudypřítomného, plného nenávisti a hrůzy. A nikdo před tím, před tímto psychickým maelströmem, nenajde úniku.
Dungeon world je fantasy RPG postavené na systému Apocalypse World. Pravidla jsou jednoduchá, snadná na naučení a vždy ženou příběh kupředu po nečekaných cestách. Život dobrodruha je těžký a nebezpečný, ale nikdy není nudný!
Pro přihlášení se na program klikněte na název larpu či RPG v tabulce a vyplňte formulář. Pro odhlášení použijte prosím mail 363773@mail.muni.cz. Potvrzení o přihlášených larpech zašleme každý večer (snad).
Larpy | 10:00 – 14:30 | 15:00 – 19:30 | 18:30 – 23:00 |
Ani sami bohové Vojta Vrba Volná místa: náhradníci, náhradnice |
Všechny prezidentovy zombie Khelben Volná místa: náhradníci, náhradnice |
||
Třetí pečeť Katka Štastná Volná místa: 1m, náhradnice, 3 obojetná |
|||
RPG | 13:00 – 19:30 | 17:00 – 23:30 | |
Vzpoura automatonů (Příběhy Impéria) Boubaque Volná místa: náhradníci, náhradnice |
Apocalypse World (Apocalypse World) Jade Soturi Volná místa: 4 |
||
15:00 – 21:30 | 17:00 – 23:30 | ||
Kdo nerecykluje, nevyhraje (Shadowrun) Tomáš Mareš Volná místa: 4 |
Mrtvý mlýn (DrD II) Maugir Volná místa: 2 |
||
Larpy | 10:00 – 14:30 | 15:00 – 19:30 | 20:00 – 01:00 |
Kostky smrti Khelben Volná místa: 5m, 1ž |
Výstup na Ouranos Godric Volná místa: náhradníci, náhradnice |
Jménem republiky Ultraborec Volná místa: 1m, náhradnice |
|
Ani sami bohové Vojta Vrba Volná místa: 3m, 1ž |
|||
RPG | 13:00 – 19:30 | 17:00 – 23:30 | |
Colonials (Fiasco) Zob Volná místa: 2 |
Safari bez hranic (Shadowrun) Tomáš Mareš Volná místa: 5 |
||
15:00 – 21:30 | 17:00 – 23:30 | ||
Hranice Příčetnosti (Volné RPG) Killman Volná místa: 5 |
Dungeon World (Apocalypse World) Jade Soturi Volná místa: 3 |