Heroes V – Cesta za hranice a zase zpátky
Vložil/a: Bonhart | V kategorii: Pozvánky, Reportáže, Různé |Ať už jste aktivními členy fantazácké scény, od dřeváren po komorní larpy, nebo i jen jejími občasnými pozorovateli, jistě vám nemohlo uniknout, že se čím dál více setkáváme v různých formách s tematickými podněty ze zahraniční. Fotky, videa, návody, články, zkrátka inspirace, jak má být. Mnohé z těchto podnětů se bezpochyby už v minulosti staly zásadními hybateli vývoje scény u nás, především na poli dřeváren, a působí tak neustále. Pohled do zahraničí se stal motivací být jako oni, mít všechno stejně skvělé, propracované a zkrátka lepší.
Objevila se mi proto jako organizátorovi v hlavě myšlenka, jak se asi naopak dívají v zahraničí na nás, pokud se tedy vůbec dívají. A proč jsou braní jako ti lepší? Protože mají eura? Šikovnější lidi? Nadšenější? Je jich víc? Kdoví, možná od každého trochu. Podstatným se pro mě v danou chvíli stal pokus celý pohled otočit – vzít vlastní akci a představit ji někomu tam venku. Získat jeho podporu a vepsat zase naopak naši českou dřevárnu pozitivně za hranicemi. Našel jsem si tak – v době internetu ne nesnadno – cestu k představitelům společnosti Ubisoft z Francie, známým to autorům her jako Assassins Creed, Far Cry, ale především serie Heroes of Might and Magic. Dostalo se mi příležitosti představit jim odpověď na onu známou otázku „Co je to ten larp?“ a navázat spolupráci při představení vlastního projektu. Samozřejmě všechno stálo reálný čas, menší stoh věčně překládaných mailů a hlavně bylo od počátku jasné, že jakýkoliv reálný efekt se nedostaví za měsíc, dokonce ani za rok a kdoví, jestli vůbec. Jako kdybyste vytvořili coby český ajťák program a napsali o tom Billu Gatesovi; moc nadějně to nezní. Nám se obdobně šílená operace podařila a získali jsme nejprve fanoušky a později už i hmatatelný druh podpory (Ubisoftu vděčíme například za některé ceny v arénách ročníku 2013, několik oficiálních zahraničních článků a další „drobnosti“). Nakonec jsme Ubisoftu úspěšně představili i vizi pro rok 2014 s partnerským aspektem a je nyní na nás, jak s touto příležitostí dokážeme naložit.
Dostalo se nám i exkluzivního pozvání na Gamescom pořádaný 14. – 17. 8. 2013 v Kolíně nad Rýnem, což je největší herní akce v Evropě (letos cca. 340 000 návštěvníků). Gamescom jsme mohli navštívit už 13. 8., což je den veřejnosti nepřístupný, určený hostům z celého světa pro „komornější“ (stále se bavíme o tisícovkách návštěvníků) prezentaci a bližší setkání s lidmi, k nimž jinak není mnoho šancí se dostat. Našimi hostiteli se stali Erwan Le Breton, hlava vývojové sekce Heroesů a jejich všemocný tvůrkce, Irina Kassina, ředitelka odboru pro styk s veřejností a Arnaud Fremont, její mluvčí. Právě díky nim jsme si odvezli spoustu milých pozorností (klíče ke hrám, artworky,…) a především neoddiskutovatelných herních zážitků – mnohé tituly z dílen Ubisoftu, Blizzardu a dalších vystavovatelů jsou teprve ve fázi beta-testování a ještě řadu měsíců či let nepůjdou na trh. Nezapomněli jsme si samozřejmě ani kostýmy, což se stalo lákadlem pro návštěvníky i odbornější veřejnost. Nám to umožnilo opět přiblížit larpy a na oplátku přidat něco oživení k prezentaci Ubisoftu na veletrhu. Když se večer výstaviště uzavřelo, dostali jsme jedinečnou možnost se účastnit večerních oslav v hale Ubisoftu coby jednoho z předních vystavovatelů. V již značně omezeném počtu a mnohem komornějším prostředí dále zkoušet nové herní tituly, zúčastnit se „menší“ večeře a zkrátka si užívat hudebně-tanečně-kecací večer. S našimi hostiteli jsme pochopitelně řešili především minulost, současnost i budoucnost veškerých PC Heroesů, ale i věci už spojené s naší akcí. S klidným svědomím mohu prohlásit, by tým Ubisoftu zapadl na libovolnou vysokoškolskou párty, celá oblast Heroesů je pro ně citová záležitost a jedná se o milé, přátelské lidi s mnoha zajímavými historkami (:-D).
A jak celé naše dobrodružství ovlivní vývoj akce? Od roku 2014 jsme se rozhodli pro předesignování stránek na odpovídající úroveň, kterou si coby prezentace akce zaslouží. Dále nás čeká přesídlení, protože stávající podmínky byly pro další vývoj příliš omezující – od tohoto kroku si slibujeme především lepší dostupnost, rozsáhlejší herní plochu i vylepšení samotného táboření. A dostalo se nám i oficiálního vyjádření podpory Ubisoftu, což pro nás znamená výhodu v plánu pokusit se získat dotace, které by umožnily investice do rekvizit a provedení hry samotné, aniž bychom museli primárně zatěžovat hráčskou registračku. Na závěr mohu ještě prozradit, že ze strany našich hostitelů na Gamescomu je nejlepší vůle se akce přímo zúčastnit (coby pozorovatelé, potřebujeme je živé :-D), čímž se fanouškům nabídne jedinečná příležitost setkat se s lidmi, jimž můžete poděkovat za nekonečné hodiny prosezené u počítače. 😀 Mimo to očekávejte, že váš roleplaying, či úroveň kostýmů, bude základem jejich pohledu na larpy v ČR, a jejich návštěva se neobejde bez určitých oficiálních „následků“ (kdo chce být slavný?). 🙂
Na závěr bych tímto chtěl ještě poděkovat všem členům naší výpravy na Gamescom – Iře, Drakeovi, Nesse a Rinnesovi. Protože bez nich by se nemohla vůbec uskutečnit a bylo to naše společné úsilí, které nás úspěšně dovedlo k cíli a zpět. 🙂 Zároveň bych tímto chtěl taky poděkovat také výrobcům značkové i neznačkové kávy, díky nimž jsme zůstali naživu. 😀
Chcete-li nahlédnout do již veřejně probíhajících příprav Heroesů pro rok 2014, můžete to buď vzít přímo přes stránky akce, nebo FB – vězte, že jste všichni srdečně zváni. 🙂
Stránky akce: www.heroes5.cz
FB profil akce: Heroes V – Třinácté Zatmění