Původní česká hra na hrdiny (RPG) se dočkala rozšíření. Dračí doupě II, o kterém už byla na Fantazeenu řeč, se dočkalo křtu v sobotu 23. července na GameConu v České Třebové. Na conu propagoval DrD II i jeho vydavatel, Martin Čechura z nakladatelství Altar.
Mohl byste přiblížit změny, které se od prvního testování v Dračím doupěti II udály?Základní vyhodnocovací mechanismus zůstal stejný. Když nepadnou kostky, může hráč postavu vyplatit ze zdrojů, které má. Může si koupit buď úspěch, nebo alespoň remízu, aby se nestalo, že postava zůstane na jednom místě jen kvůli tomu, že jednou padnou špatně kostky, takže neodemkne dveře a nemůže pokračovat dál ve hře. Ovšem zdrojů je omezené množství a není úplně jednoduché si je doplnit na místě. Hráč musí stejně zvažovat, kdy je může vyčerpat a dosáhnout úspěchu a kdy neúspěch přijmout a šetřit si zdroje na důležitější rozhodnutí. Od doby prvního testování se mnoho věcí změnilo, ale základní filozofie, kterou jsem popsal výše, zůstala stejná.
Proč jste zvolili tuto novou strategii?
Aby se nestávalo, že kvůli jednomu špatnému hodu kostkou se zavře cesta dál v dobrodružství. Tester, se kterým je rozhovor na Fantazeenu, viděl první verzi, jen základ systému, který se od té doby ještě proměňoval. Nakonec je jsou pravidla větší, než jsme předpokládali, ale nejsou složitější, jen je tam spousta návodů, příkladů a různých podpůrných textů pro začátečníky, kteří nemají žádné zkušenosti s RPG, aby snadněji pochopili pravidla. Výtah z pravidel se vejde na pouhé dvě stránky a hráč ho může mít před sebou jako tahák, aniž by musel někde listovat. Později ho samozřejmě vyvěsíme na internet, aby si ho mohl každý stáhnout.
Na jaké další změny se mohou hráči a hráčky těšit?
Například v magii není žádný pevně daný seznam kouzel. Co hráče – mága napadne, že by se mohlo v dané situaci udát, to může udělat. Když chce někoho zranit ohněm, může si vyčarovat ohnivou kouli na ruce a hodit ji po něm, nebo může seslat proud ohně nebo co mu bude připadat nejlepší. Nejjednodušší věci má čaroděj zadarmo: nakrátko stvořit oheň o účinku a velikosti pochodně. Pokud chce náročnější kouzlo, které má trvat déle nebo má být větší, musí za ně platit svými zdroji, kterých má omezené množství, než si je doplní.