Když organizátor píše takovouhle pozvánku, tím spíše na akci periodicky se opakující, nevyhnutelně si jednou položí otázku: „Co tam kruci budu zase psát?“ Aby to lidi zaujalo, mělo nějakou informační hodnotu a bylo alespoň trochu neotřelé…
Proto jsem se rozhodl, že pozvánku na Heroesy pojmu letos zase trochu jinak. A to v prostých otázkách, které si asi klade člověk přemýšlející nad tím, jestli by teda jako jel. Něco nás k tomu přece vždycky vede, no ne?
O čem to bude?
Kdo by neznal Heroesy… Co to? Aha, nevadí. Heroesy byly (a stále jsou) celou serií PC her, z jejíhož konkrétně pátého dílu vycházíme.
A co je to tedy za svět? Jak vypadá?
„Každej blbec přece ví, že v 15. století samopaly neexistovaly.“ Ale jinak je to fantasy svět se vším všudy, ne nadarmo byl celý název serie „Heroes of Might and Magic“. Setkat se tu můžete s elfy, orky nebo třeba gremliny, být svědkem oživení golema či vidět bojovat mrtvé, ovládané vůlí nekromantů. Je to svět nekonečných možností, které se snažíme neustále rozvíjet, stejně jako tu možnost dát i právě vám – hráčům.
Kdy to bude?
21. – 24.6. 2013, neboli předposlední víkend školního roku.
Kde to bude?
Za devatero horami… v lesích nedaleko Zahájí. To je taková vesnice čítající asi pět lidí, dva psy a toulavou kočku. Ale jinak je to taky kousek od Ledče nad Sázavou, což je asi uprostřed spojnice představované dálnicí D1 mezi Brnem a Prahou.
Na kolik lidí to asi vidíte?
Kolem 150 je hezký odhad ne?
Za kolik?
Oblíbená otázka, punk versus kapitál, známe to. Punk není mrkev… tedy mrtev – za 120 Kč při platbě předem.
Nebývají akce obvykle… kratší?
Bývají. Ale my to chceme takhle, budiž nám zahraničí inspirací. Chceme více hry, poněvadž kvůli té lidé většinou přece přijedou. Bojovat se tedy bude celou sobotu a neděli. Na sobotní večer se také připravuje malé překvapení… a na večer nedělní zase závěrečné arény.
Co mám očekávat, když je to „bitva s přidanými prvky larpu“?
Mimo boje samotného jsou posíleny i vedlejší mechanismy jako ekonomika (těžba v dolech, stavba měst,…), odkazy na předlohu (artefakty, hledání Grálu,…) a mnohé další. Za zmínku stojí jistě i prvek asi nejviditelnější a tím je rozdělení hráčů mezi samostatně identifikované jednotky odlišného vzhledu, výzbroje, RP a pochopitelně i dovedností. Nic z toho však přitom nemá ubrat na atraktivitě bojové stránky akce, právě naopak, pouze ji dále rozvíjet.
A pak je tu samozřejmě také faktor z roku na rok navazujícího děje obsahujícího nejen hlavní linku, ale i množství vedlejších. Spolu s poměrně velkou možností svět svými rozhodnutími ovlivňovat, i z pozice mnohdy řadových vojáků.
Jaká budou pravidla boje?
Jako obvykle v základu dle ASF. Žádná kopí, štíty ala jídelní stůl, žádný fyzický kontakt a do hlavy neplatí, ani nepotěší. Jinak ale výzbroj omezujeme jen minimálně a mnohdy narazíte i na některé drobné výzvy (typicky třeba kombinace dvou mečů).
Do boje se také hodně promítá fantasy podstata světa skrze kouzla a zvláštní schopnosti. Samy o sobě vítězství nepřinesou, ale poskytují nepřeberné množství strategických prvků, s nimiž je třeba počítat.
Nějaká motivace, proč jet?
Něco tu už zaznělo, leccos se dá ještě vypátrat na stránkách. Snažíme se pro hráče dělat maximum a akci už od počátku vedeme jako dlouhodobý projekt. Tak přece si to nenecháte ujít, ne?
A na závěr něco málo, pro rychlou navigaci mořem internetu:
Web: www.heroes5.cz